Prionelle 28

Det här inlägget kommer endast handla om p piller och biverkningar. (kan vara för mycket information men whatever)
För cirka 2 månader sen så fick jag utskrivet prionelle 28 från umo, började med dom 2 veckor senare.
Så har ätit dom i en och en halv månad och idag bestämde jag mig för att sluta med dom mitt i en karta, för att biverkningar är för många...
Från början kände jag inte så stor skillnad, gick väl upp 1 kilo på en vecka, dock hade jag väldigt stor sexlust hahah..
Sen veckan efter försvann det och jag har varit torrare än saharaöknen hela tiden..
Jag har fått väldigt mycket "stora finnar", jag har ioförsig alltid haft problem med dålig hy men det här går knappt att täcka??
Humörsvängningar behöver jag knappt berätta om, dom har varit sjukt grova, ett ord kan få mig att bli skit sur, filmer och serier får mig att gråta och jag gråter vääääldigt sällan till serier men typ varje avsnitt jag har kollat på slutar med tårar. Så jag har varit väldigt känslomässig, folk runt omkring mig märker det och frågar alltid om allt är bra, så det här påverkar även folk runt om mig, inte bara mig. Jag brukar ändå oftast vara glad och så men nej inte längre, och det sjuka är att det här är bara under en och en halv månad som jag har förändrats så pass mycket.. Jag mår inte direkt bra av det!
Och även min mens blev påverkad, jag hade mer mensvärk än vad jag brukar ha och mer dagar än vad jag brukar ha.. Jag har alltid haft 7 dagar och mycket mensvärk men det är ännu mer nu..
Men det värsta av allt är nog ändå viktuppgången, jag har gått upp sammanlagt 5 kg även fast jag har varit illamående och tappat den mesta matlusten... För vissa kanske det inte är något men för mig eller dom som har haft ätstörning är det ett stort problem, okej jag hade ju inte såna ätstörningar att det gick utför men jag var underviktig ett tag men tankarna satt kvar redan då att jag var "fet" osv och nu då? När jag har gått upp 5 kg? Det gör inte saken bättre, jag kan knappt se mig själv i spegeln utan att gråta, det är helt sjukt ändå hur mycket vikten påverkar ens liv så mycket..
 
Så för mig funkade inte dessa, jag vet att man ska ge det minst 3 månader men jag kunde inte låta min kropp bli tyngre och mitt humör sämre, så om cirka en månad ska jag tillbaka till umo och byta sort, eller få ny sort utskriven!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0