im sorry

Nu var det ett tag sen jag skrev här men anledningen har varit enkel, har haft mycket att göra samtidigt som jag mest bara har varit hemma och då finns det inget intressant att skriva.
Var på banken i onsdags och fixade det sista med betalningen och igår gick allt igenom, så från och med igår äger jag en lägenhet.
Vi gick upp 5 imorse för att åka till Karlstad, igår packade vi in allt som fick plats in i bilen, typ alla kläder, köksgrejer, badrumsgrejer och annat. Åkte härifrån vid 6 och var framme efter ett flertals stopp och rastplatser strax innnan 10, fick nycklarna, en lapp från mäklaren samt en flaska champagne, fett gulligt!
Packade upp allt i lägenhet, fick springa tusentals vändor upp och ner för 3 trappor, skit jobbigt.
Men nu är det mesta på plats, och pappa har mätt alla ytor och bla bla bla, ska ju renovera så det behövs en hel del grejer.
Efter det åkte vi till universitet för att kolla läget och hur det såg ut och så, såg ganska bra ut från utsidan haha.
Därefter åkte vi till Hornbach och Ikea i sthlm och gick runt där hur länge som helst, har beslutsångest över tapeter till 2 rum och ett rum är redan klart och sen är det så jävla svårt att välja kakel till badrummet så att det blir fint. Kom hem klockan 9, så har bara ätit glass sen dess, tänkte snart sova faktiskt är rätt så trött.
Imorgon ska vi till massa affärer igen och kolla ännu mer grejer, och ska flytta nästa fredag och då kommer pappa börja renovera och förhoppningsvis är han klar inom 2 veckor för han och jag kommer bo där under tiden och jag kommer få sova på en madrass medan han kommer sova på massa filtar.. Vill inte köpa säng än för att det blir lite jobbigt eftersom vi ska renovera och det kommer bli smutsigt och dammigt och bla bla bla.
Skitsamma, hörs när vi hörs, har ändå blivit skit dålig på det här.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0