jobb=power

Godmorgon!
Har nyss städat klart och ska äta lite sen bär det av mot haninge, ska som sagt träffa Gizem och kolla affärer, lär inte köpa något för kollade i veckan och hittade inget förutom en tröja som fick följa med mig hem!
 
Har tänkt på en sak, sedan jag skaffade jobb har jag insett att jobb leder mer till frihet, liksom om inte jag hade jobb skulle jag inte kunna få åka på weekendresa men mina föräldrar sa själva att eftersom jag jobbar och tjänar pengarna själv så är det okej, men dom lär betala ändå haha!
Dock skulle jag inte få åka på utomlandsresa, asså till havet, därför mina föräldrar vet om att jag gillar att simma ut där det är fööör djupt samt gillar jag vågor typ när det är lite storm liksom, så dom är rädda att något ska hända men jag brukar liksom alltid göra det när jag är med dom och inget har hänt ännu men jag förstår hur dom resonerar.
Mina föräldrar tycker även att jag har växt (inte på längden dock haha) och mognat sedan jag fick jobbet.
Visst jag må alltid klaga på jobbet och att jag inte orkar jobba men i slutändan så är det värt all den tid.
Jag må vara trött och sånt men det är bara bra att jag jobbar, för när jag tänker efter är det inte många i min ålder som faktiskt har ett jobb eller klarar av att jobba och sköta skolan samtidigt, så jag borde vara glad att jag får chansen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0